Sağlıklı Beslenme İçin 8 Öneri

Yediğiniz şeylerin lezzetini kaybetmeden diyetinizi iyileştirmenin çok sağlıklı bir yolu da tuz yerine baharatlar ve otlar kullanmaktır. Sağlıklı ve lezzetli yemek yemeyi kolaylaştırmak için aşağıda sunacağımız harika ipuçlarını öğrenin.

Sağlıklı, dengeli bir beslenme, bazı insanlar için zor bir şeydir.

Kalori sayılarını takip etmek, yediğiniz yiyeceklerin yüksek kaliteli olduğundan emin olmak ve en besleyici gıdaları seçmek kolay değildir.

Sorun, sağlıklı bir diyet hakkında yanlış bilgiler üretilmesi ve pek çok insanın bunun farkında olmadan hata yapmaya devam etmesidir.

Örneğin, bazıları diyetlerinde “hafif” ya da “yağsız” etiketli gıdaları tüketerek en iyisini yaptığını düşünür. O zaman tüm gıda gruplarını kesenler, hatta daha da kötüsü, kalorileri kurtarmak için öğün atlayanlar olur.

Bununla birlikte, sağlıklı bir diyetin tüm besin maddelerini doğru miktarda içerdiği ve tüm vücut işlevleriniz için gerekli kaloriler taşıdığı kanıtlanmıştır.

Bunları belirttikten sonra, sizlere endişe duymadan iyi besleneceğiniz 8 ilginç öneriyi sunmak istiyoruz.

Bunların ne olduğunu öğrenmek için okumaya devam edin!

1. Çeşitli beslenin, ama çok yemeyin

Sağlıklı ve eksiksiz bir diyetten keyif almanın sırlarından biri, çeşitli gıdalar yemeniz ve porsiyon boyutlarını takip etmenizdir.

Bu, her zaman aynı şeyleri yememek ve farklı beslenme kaynaklarından zevk alarak ilginç öğünler hazırlamak anlamına gelir.

Ayrıca, günde birkaç büyük öğün yemek yerine, günde 5 ya da 6 küçük öğün yemek iyi bir fikirdir.

2. Yağı kesmeyin

İnsanların düştüğü en yaygın hatalardan biri de daha iyi beslenmeye çalışırken yağ içeren tüm gıdaları kesmektir.

Yağlı gıdaların en çok kalorili olduğu doğru olsa da, tamamen yağ tüketmeyi bırakmak iyi değildir.

Vücudunuz belirli yağ türlerine ihtiyaç duyar ve bunlar sağlığınıza zararlı olan yağlardan kurtulmanıza yardımcı olurlar.

Omega 3 yağ asitleri bunlardan biridir ve bu tür yağlar aşağıdaki gıdalarda da bulunur:

  • Zeytinyağı
  • Avokado
  • Fındık fıstıklar
  • Tohumlar
  • Keten tohumu
  • Yağlı balıklar

3. Hayvan temelli proteinleri daha az tüketin

Günlük protein tüketimi, düzgün işleyen bir sinir sistemi ve kas kütlesinin korunması için gereklidir.

Hayvan proteinleri kolay erişilebilir olmasına rağmen, daha az hayvansal protein yemeyi ve bunun yerine sebze proteinleri seçmeyi öneriyoruz.

Çünkü hayvan proteinleri daha fazla yağ içerirler ve sindirimleri daha zor olduğu için bağırsak sorunlarına yol açarlar.

Öte yandan, bitki temelli proteinler bağırsaktaki bakteri florasını yeniden üretmeye yardımcı olan lif, antioksidanlar ve diğer besin maddelerini içerir.

4. Tatlı ve şeker tüketiminizi sınırlayın

Tatlılar ve tüm rafine şeker kaynakları, sağlığın ve sağlıklı bir kiloda olmanın bir numaralı düşmanıdır.

Metabolik bozuklukların başlıca nedenlerinden biridir ve bu da yetmezmiş gibi birden çok kanser türü ile olan ilişkileri ispatlanmıştır.

En endişe verici şey, şekerin yüksek oranda bağımlılık yaratması ve ne kadar çok tüketirseniz, şekere o kadar ihtiyaç duyacağınızdır.

Bunları mümkün olduğunca sınırladığınızdan emin olun.

5. Tuz alımını azaltın

Aşırı tuz tüketimi, sıvı tutulumu, enflamatuar hastalıklar ve hipertansiyon gibi sağlık sorunlarıyla bağlantılıdır.

Özellikle son yıllarda bir çok insan önerilen miktardan 5 kat fazla tuz tükettiği için, tuz tüketimini azaltmak adına bir çağrı yapılmıştır.

Tuzu yerine bazı otlar, sirke ve zerdeçal gibi diğer sağlıklı baharatları seçebilirsiniz.

6. Daha fazla su için

Bir beslenme uzmanı tarafından önerilen herhangi bir yemek planı her gün en az 8 bardak su içerir.

Bu sıvı, vücudunuzun nemli kalmasını sağlar ve önemli sistemlerinin iyi çalışması için gereklidir.

Buna ek olarak, su serbest radikallerin olumsuz etkilerini en aza indirmeye yardımcı olur ve cildin durumunu etkiler.

7. Organik gıdaları seçin

Organik gıdalar besin maddelerinin % 100’ünü taşırlar, çünkü işlenmemiş ve böcek ilacı ile temasta bulunmamışlardır.

Konvansiyonel ürünlerden biraz daha pahalı olsalar da, tüm faydalarından yararlanmak için organik besinlere yatırım yapmaya değer.

 

8. Çiğ meyve ve sebzeler tüketin

Çiğ meyve ve sebzeler en yüksek konsantrasyonda besin maddelerine sahiptir ve vücudunuz için çok daha faydalıdır.

Çiğ sebze ve meyveler yemek kilo vermenize, sindirim sisteminizi geliştirmenize ve vücudunuzun detoks süreçlerini desteklemenize yardımcı olur.

Daha iyi beslenmek için hazır mısınız? Yukarıdaki önerileri takip edin, uygulayın ve sıkı bir diyet izlemeye zorlanmadan iyi beslenmenin tadını çıkarın.