“Ücretli poşet uygulaması AVM ve zincir marketlerin kazanç kapısı oldu”

Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Facebook hesabı üzerinden yaptığı açıklamayla ücretli poşet uygulamasını eleştirdi.

Palandöken, Doğayı korumak için başlatılan ücretli poşet uygulamasının AVM ve zincir marketlerin kazanç kapısı olduğunu belirterek , “Bazı işletmeler ücretli sattıkları poşetlerin üstüne reklamlarını basarak poşet uygulamasını fırsata çevirdi. Bu tür uygulamalar doğayı korumakta samimi değil. Ücretli satılan poşetler kesinlikle reklam ve satış sloganı içermemeli” ifadelerini kullandı.

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fbendevi.palandoken%2Fposts%2F2213855505547627&width=500

“VATANDAŞLAR MARKETLERİN REKLAMINI YAPMAK İSTEMİYOR”

Çevre kirliliğinin önüne geçmek için başlatılan ücretli poşet uygulamasının bazı kesimler tarafından yanlış anlaşıldığını belirten TESK Genel Başkanı, “Türkiye’de 10 binlerce mağazası olan zincir marketler ve AVM’ler ücretli sattıkları poşetlerin üstüne logolarını ve satış sloganlarını basıyor. Reklam içeren bu bez torbaları bazı zincir marketler 50 TL ve üstü alışverişte 3.95 TL yerine 1 TL’ye, bazıları ise 60 TL ve üzeri alışverişte 4.50 TL yerine 1 TL’ye satıyor. Burada poşetler işletmelerin reklamına alet edilirken vatandaşlar ise para vererek satın aldığı poşetlerle marketlerin reklamını yapmak istemiyor. Eğer marketler sattıkları poşetlerle reklam yapacaksa bunlardan ücret talep edemez” açıklamalarında bulundu.

‘Reklam ve satış sloganı içeren torbalar’ ile ilgili olarak da bu  torbaların ücretsiz satılması gerektiğini vurgulayarak Ücretli poşetlere ise kısa süre içerisinde bir standart getirilmesi gerektiğine dikkat çekerek  “En önemlisi ücretli poşetlerin yanında doğa dostu file ve bez torba da konulmalı ve bunların fiyatları da belirlenmelidir” ifadesini kullandı.